به تهران تبلیغ خوش آمدید

خرید گوسفند رومانوف زنده و خرید دام زنده

هنگام خرید گوشت با انواع گوشت در قصابی ها مواجه می شوید و ممکن است کم تجربه باشید و ندانید کدام را باید انتخاب کنید و برای غذایی که می خواهید طبخ کنید، کدام لازم است؟ انواع گوشت قرمز به دسته های گوشت گوسفندی، گوشت گاو، گوشت بره و بز و گوساله تقسیم می شود. هر کدام از اینها در کنار شباهت، تفاوت هایی هم دارند که با شناخت این ویژگی ها می توان گوشتی مناسب با ذائقه خود و غذایی که قرار است طبخ شود بیابیم. در هر حیوان گوشت قسمت های مختلف آن ویژگی های متفاوت دارد که در ادامه در مورد این مورد نیز صحبت می شود.

گوشت گاو

از لحاظ رنگ این نوع گوشت، قرمز پررنگ بوده و از سایر گوشت ها پر رنگ تر و زبر تر و سفت تر می باشد. طبع گوشت گاو سرد بوده و نسبت به سایر گوشت ها مثل گوشت گوسفندی دیر تر می پزد. چربی دارد اما نسبت به گوشت گوسفندی چربی کمتری داشته و ظاهری عضلانی دارد. اگر قصد دارید گوشت را چرخ کنید و به عنوان گوشت چرخ کرده آن را مورد مصرف قرار دهید، توصیه میشود از گوشت گاو خریداری کنید.

گوشت گوسفند

گوشت گوسفند برای تهیه آبگوشت و دیزی توصیه می شود، علت این امر داشتن چربی لذیذ این حیوان است. رنگ آن قرمز کمرنگ بوده و دارای طبع گرم می باشد. این گوشت بسیار زود له شده و می پزد. طعم گوشت گوسفند بسیار لذیذ بوده و البته استخوان زیادی هم دارد. برای تهیه این گوشت به صورت تازه و با کیفیت بهتر است در فاصله ماه فروردین تا اردیبهشت ماه، اقدام کنید.

گوشت گوساله

گوشت گوساله گوشتی سرد و تر است، رنگ آن قرمز پر رنگ بوده و نسبت به گوشت گاو، نرم تر بوده و البته که به دلیل جثه، چربی کمتری نسبت به آن دارد. گوشت گاو و گوساله نسبت به گوشت گوسفند و بره قیمت کمتری دارد زیرا تقاضا برای آن نسبت به گوسفند بسیار کمتر میباشد. برای پخت خورشت قیمه می توانید از این گوشت و گوشت ران استفاده کنید.

گوشت بز

بز نسبت به بره و گوسنفد، جثه کوچکتر و لاغرتری دارد. به تبع گوشت آن فاقد چربی میباشد. طبع این گوشت سرد بوده و به کسانی که دارای بیماری ، کلسترول و چربی خون و فشار خون بالا هستند مصرف آن توصیه می شود. گاهی اوقات این گوشت را به جای سایر گوشت ها به متقاضیان گوشت می دهند ، که با بوی بزی که دارد می توان آن را تشخیص داد و هم چنین دیر پخته و سفت می باشد. در این خانواده بهتر است گوشت بزغاله تهیه کنید که بسیار خوش طعم و نرم و لطیف می باشد.

گوشت بره

برای تشخیص این گوشت از لحاظ رنگ، می توانید آن را با رنگ صورتی کمرنگ و پررنگ آن تشخیص دهید. بسیار لطیف و خوش پخت است. خوشمزه بوده و با سرعت زیاد می پزد و نرم می شود. این گوشت زودپز است. اسفند تا ماه تیر زمانی است که می توانید این گوشت را به وفور در بازار گوشت بیابید.

اصطلاحات گوشتی

ممکن است به قصابی مراجعه کنید یا دفعه اولتان باشد خرید گوشت به عهده شما گذاشته شده است و ندانید اصطلاحاتی که قصاب ها به کار می برند، یعنی چه و راسته، گوشت سردست، شقه و فیله به چه نوع گوشتی گفته میشود؟

در این بخش این اصطلاحات را برای شما شرح می دهیم:

1-    اگر بدن گوسفند یا هر حیوانی را نصف کنند، به هر نیم از آن یک شقه می گویند.

2-    در صورت خرید یک تکه از سینه حیوان به همراه قلوه حیوان شما یک کف دست گوشت خریده اید.

3-    اگر برای تهیه غذا به گوشتی بدون چربی نیاز داشته باشید و به اصطلاح گوشت لخم بخواهید، باید از ماهیچه خریداری کنید.

4-    راسته به گوشت اطراف ستون فقرات حیوان نظیر گاو و گوسفند گفته میشود.

5-    به گوشت بخش گردن حیوان به همراه دنده و دست جلو ، توامان گوشت سردست گویند.

6-        پشت کمر حیوان گوشت لذیذی دارد که به آن فیله می گویند.

7-    سیراب شیردان به بخش شکمبه حیوان و معده و پای حیوان گفته میشود. که معمولا جدا با کله حیوان فروخته می شود.

خرید گوسفند رومانوف زنده و خرید دام زنده

نکات خرید گوشت تازه

برای خرید گوشت تازه باید به قصابی معتبر مراجعه کرد. گوشت های یخ زده نیز می توانند در صورت بهداشتی و مطمئن بودن و نگهداری صحیح، طعمی مانند گوشت تازه را به غذای شما بدهند اما همه اینها در صورتی امکان پذیر است که آن را از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

بهتر است گوشتی که تازه ذبح و تکه شده را از قصابی تهیه کنید، اگر بیش از 24 ساعت گوشت بماند، تغییر حالت و تغییر شکل داده و شما با دیدن حباب و یا کف بر روی چربی گوشت می توانید تشخیص دهید که این گوشت یک شبانه روز مانده و تازه نیست. گوشتی که روی آن چروک بیفتد، تیره شود و بو بگیرد نیز تازه نخواهد بود.

تهیه گوشت تازه با خرید دام زنده

دامداران و مصرف کنندگان گوشت گوسفندی تازه از جمله متقاضیان خرید دام زنده و خرید گوسفند زنده می باشند. علاوه بر این در مناسبت های مختلف نیز خرید گوسفند زنده یا دام زنده، رونق میگیرد. برای پخت شام های نذری یا مراسمات پرجمعیت نیز آشپزان ترجیح می دهند، خود به ذبح دام پرداخته و گوشت مصرفی را به صورت تازه و خوش پخت مورد استفاده قرار دهند.

با خرید دام زنده و یا حتی پرورش آن می توان با قیمت مناسب تر گوشت مصرفی چند وقت خانواده خود را به صورت یکجا تهیه کرد.

در مورد گوسفند رومانوف و گوشت حلال روسیه چه می دانید؟

گوسفند رومانوف، یکی از نژادهایی است که توانایی زیست در شرایط سخت و سرد را دارد، زیرا این نژاد از روسیه است و در آنجا رشد می کند. این نژاد به سرعت پروار شده و وزن می گیرد، و پرورش و خرید آن به دامداران و پرورش دهندگان گوسفند و دام، توصیه می شود.

از گوشت و پشم آن می توان برای مصارف مختلف استفاده کرده و آن را به فروش رساند. تولید مثل آنها در تمامی فصول سال صورت گرفته و بارداری دو قلو و چند قلو در آنها رواج دارد.