به تهران تبلیغ خوش آمدید

توضیحی در مورد جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

نیاز به زیبایی و زیبا دیده شدن در ذات آدمی وجود دارد. یکی از روش هایی که انسان به کمک آن در صدد رسیدن به این نیاز ذاتی خود می باشد انجام جراحی بینی می باشد. جراحی بینی بیشتر به این دلیل انجام می شود تا توازن میان اعضای صورت فرد به وجود آورد زیرا صورت هر فرد بیشترین نقش را در زیبا نشان دادن او دارد. جراحی بینی گوشتی نسبت به جراحی بینی استخوانی کمی دشوارتر است و علت این امر نیز ویژگی های خاص این مدل از بینی می باشد. بهترین زمان برای جراحی بینی به ویژه جراحی بینی گوشتی زمانی است که فرد به طور کامل رشد کرده است و اجزای صورت او به طور کامل شکل گرفته اند. برخی ویژگی های بینی گوشتی عبارتند از: غضروف نرم تر، نوک پهن تر، پوست کلفت تر، پره های بزرگتر و غده های چربی بیشتر. برای نتیجه دادن جراحی بینی گوشتی شما باید مدت زمان بیشتری صبور باشید زیرا همان طور که گفتیم پوست روی این نوع از بینی کلفت تر است به همین علت بسیاری از تغییرات حاصل شده را پوشش می دهد. به طور کلی بینی گوشتی را می توان به دو دسته تقسیم نمود. اول آن دسته از بینی های گوشتی که غدد چربی زیر پوست آن ها زیاد است نتیجه جراحی در افراد دارای این بینی مطلوب تر از دسته دو خواهد بود زیرا پوست بینی این افراد کمی نازک تر از دسته دوم می باشد. دسته دوم آنهایی هستند که پوست بینی آن ها کلفت است به همین دلیل برای جراحی باید پزشک جراح از تبحر و تخصص بالایی برخوردار باشد.

توصیه های بعد از جراحی بینی

بعد از انجام جراحی بینی شما باید یک سری از نکات را به طور کامل رعایت کنید تا خطری متوجه شما نباشد. در اولین روز پس از جراحی بینی شما باید به طور کامل استراحت کنید و فقط از مایعات سرد استفاده نمایید. در دو روز اول بعد از جراحی شما باید از کمپرس سرد به مدت 20 دقیقه هر دو ساعت یکبار روی کبودی های ایجاد شده استفاده کنید و در 48 ساعت دوم پس از جراحی بینی باید از کمپرس گرم استفاده کنید. به عبارتی کمپرس سرد برای قبل از در آوردن تامپون ها می باشد در حالی که کمپرس گرم برای بعد از تامپون ها توصیه می شود. علاوه بر موارد گفته شده مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک به صورت مرتب و مداوم بسیار ضروری می باشد. استراحت شما باید به حالت نشسته یا نیمه نشسته صورت بگیرد و در این مدت باید دو عدد بالشت برای زیر سرتان استفاده کنید. به مدت ده روز نباید فعالیت جسمی سنگین داشته باشید و سرتان را نباید به مدت طولانی پایین بگیرید. رژیم غذایی شما باید بیشتر از مایعات تشکیل شود و از جویدن آدامس و مانند آن به شدت پرهیز کنید. مسواک زدن باید با آرامش انجام گیرد و همچنین اگر شما عینکی هستید برای مدت دو ماه نباید از عینک استفاده کنید. در روزهای اول جراحی که بینی شما دارای پانسمان است نباید استحمام داشته باشید.

مصرف سیگار و الکل بعد از عمل بینی

در صورت جراحی بینی شما باید مصرف الکل و مشروبات الکلی را کنار بگذارید همچنین نباید از سیگار و دخانیات دیگر استفاده کنید، زیرا استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات در فرایند ترمیم و بهبود بافت ها پس از جراحی اختلال ایجاد می کند و دوران نقاهت را بسیار طولانی و پر خطر می سازد. همچنین مصرف مشروبات الکلی احتمال خونریزی پس از جراحی را افزایش می دهد. توصیه می شود تقریبا دو ماه قبل از عمل بینی و یک ماه بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات پرهیز نمایید.